Pengikut

Selasa, 21 Jun 2011

Rapat Anak Muda: AMK optimis jayakan ke setiap negeri

KUALA LUMPUR: Susulan kejayaannya menganjurkan program Rapat Anak Muda 13.0 di Shah Alam Sabtu lalu, Angkatan Muda KEADILAN optimis untuk menjayakan program seumpama itu ke seluruh negara.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin, ia sebagai langkah melipatgandakan usaha untuk terus memenangi hati golongan muda bagi menghadapi pilihan raya  umum akan datang.

Sabtu lalu, program berkenaan yang diadakan di Dewan Jubli Perak, Bangunan SUK Shah Alam, berjaya mengumpulkan hampir 1,000 perwakilan AMK dari setiap cabang dan negeri.

Selain memfokus agenda AMK, program tersebut turut diserikan dengan persembahan pentas oleh anak muda seperti nyanyian, sketsa dan bacaan puisi.

Menurut Shamsul, selain objektifnya untuk mempertemukan golongan muda, ia juga bertujuan memperkuatkan jentera pilihan raya AMK.

“Program ini adalah untuk menumpukan kepada pilihan raya akan datang, kita akan lebih fokus kepada kawasan Parlimen yang sudah dikuasai dan ditandingi KEADILAN.

“Ini bertujuan membantu gerak kerja parti bagi menumbangkan Barisan Nasional (BN), kita berharap dengan adanya program ini dapat menggerakkan AMK dengan lebih baik bermula daripada peringkat bawah,” kata beliau.

Katanya, anak muda melalui AMK akan diperkasakan supaya mereka diberi peranan menjadi ejen kepada akar umbi dalam membantu kempen pilihan raya diperingkat cabang dan ranting KEADILAN.

“Sewaktu pilihan raya adalah penting untuk jentera termasuk polis ejen dan ejen mengira undi, ini yang kita mahu anak muda diberi pendedahan yang khusus kerana kita perlukan jentera yang kuat,” ujarnya.

Ketika ditanya mengenai kolaborasi dengan NGO anak muda mahupun kumpulan mahasiswa, Shamsul berkata kerjasama itu telah diaplikasi lebih awal dengan  bebeberapa program melibatkan golongan itu.

“Jaringan dengan NGO tetap berterusan, sebagai contoh penganjuran Himpunan Mahasiswa Selangor dan Dialog Profesional Muda yang diadakan baru-baru ini,” kata beliau.

Tiada ulasan: