Pengikut

Isnin, 21 Mac 2011

Saifuddin : Video Seks Serangan Peribadi

SHAH ALAM : Seorang pemimpin pembangkang yang didakwa mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita di sebuah bilik hotel di Kuala Lumpur menafikan fitnah itu dan akan memberi kenyataan penuh dalam masa terdekat.
“Beliau menafikan semua ini dan akan menjawab secara lebih terperinci dalam masa terdekat,” kata seorang pegawai kepada pemimpin berkenaan kepada TV Selangor.

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat Saifuddin Nasution berkata video itu didalangi oleh Umno untuk mencuba sekali lagi membunuh karier politik pemimpin terbabit.

" Yang pertama ini menunjukkan bagaimana terdesaknya Umno-Barisan Nasional selepas 12 tahun gagal untuk membunuh karier politik beliau. Mereka mencuba pelbagai cara dan ini kemuncak kepada tindakan terdesak mereka,” katanya.

Setakat ini tidak ada media yang menamakan pemimpin berkenaan setelah wartawan dari pada organisasi berita tertentu dibawa menyaksikan video kira-kira 21 minit yang didakwa diambil di sebuah hotel yang menawarkan khidmat spa di ibu negara.

Saifuddin menyifatkan video itu sebagai fitnah terbaru untuk mengalihkan pandangan rakyat daripada kepincangan Barisan Nasional khususnya menjelang pilihanraya negeri Sarawak tidak lama lagi.

"Pendedahan fitnah ini dibuat menjelang pilihanraya Sarawak.Yang jelas ini untuk mengalihkan tumpuan rakyat daripada membicarakan isu rasuah Taib Mahmud yang akan menyebabkab Barisan Nasional kehilangan sokongan,:” kata Saifuddin.

" Parti Keadilan tidak langsung terjejas biarpun pendedahan ini dibuat kerana kita yakin rakyat dapat membaca dan menilai dengan baik,” tambah beliau.

Naib Presiden PKR Tian Chua berkata mereka yang mendalangi klip video “mencerminkan tindakan terdesak untuk melakukan serangan peribadi.”

“ Taktik yang sama dilakukan seperti dulu dengan kes fitnah pertama," beliau memberitahu TVSelangor.

Klip video itu ditayangkan untuk pihak media yang terpilih pagi tadi di hotel Seri Carcosa Negara di ibu negara.
Wartawan menonton video selama 21 minit itu secara bergilir mengikut kumpulan.

Seorang lelaki yang hanya memperkenalkan dirinya sebagai Datuk T mendakwa beliau mahu pihak media menonton video klip itu dan memberikan pemimpin berkenaan seminggu untuk meletak jawatan, jika tidak mahu klip video itu dihebahkan kepada orang ramai.

Beliau mendakwa pemimpin berkenaan yang dikenali oleh segenap pelosok masyarakat, telah melawat sebuah hotel yang menawarkan khidmat spa dan dilayan oleh seorang wanita.

Rakaman yang dipertontonkan kepada ahli media diambil daripada beberapa sudut.

Sebelum membenarkan wartawan menonton video itu, Datuk T mewajibkan mereka menyerahkan semua alat- alat elektronik seperti telefon bimbit dan kamera serta pen dan buku nota mereka.

Mereka seterusnya diminta memakai jubah atas pakaian mereka sebelum mereka dibenarkan masuk ke bilik untuk menonton video itu.

Tiada ulasan: