Pengikut

Ahad, 24 April 2011

Rakyat 'Khair' Perlu Sedar Dari Terus Diperbodohkan BN, Kata Anwar

LUMUT 24 APRIL : Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan Pakatan Rakyat sedia membantu masyarakat yang 'Khair' yakni masyarakat seimbang dan dinamik daripada terus diperbodohkan oleh mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab.

Anwar berkata, ramai menyedari penipuan yang dilakukan Kerajaan Barisan Nasional yang hanya mementingkan kekayaan sendiri semata-mata serta mengabaikan hak rakyat yang semakin hari semakin kesempitan hidup berikutan peningkatan kos sara hidup sehari-harian sedangkan barisan kepimpinan perikatan itu serta kroni mereka selesa dengan kekayaan yang dimiliki.

"Umat yang khair ini hanya umat aktif, dinamik dan mampu membawa perubahan supaya jangan terus diperbodohkan serta diperhambakan," tegas Anwar di hadapan lebih dua ribu rakyat Perak di sini semalam.

"Ditipu tak apa, dirampas hak, tak apa. Ini bukan umat yang khair. Umat yang khair ini, yang dinamik, dan segar. Elemen sedar dalam masyarakat," tambahnya lagi.

Katanya, rakyat perlu diberikan perhatian kerana mereka merupakan golongan paling berharga di Malaysia.
Malah menurut Anwar, ini merupakan perjuangan Pakatan Rakyat yang jelas berbeza dengan BN yang lebih gemar dan selesa memfitnah serta mengutuk pemimpin PAS, DAP dan PKR.

"Ini menunjukkan (mereka) angkuh, takbur.Ini yang dikatakan golongan Muztakbirin. Fikir golongan mereka. Yang kaya bertambah kaya dan berkuasa. Rakyat macam kuli, tak berharga.Quran sebut rakyat ini golongan doa. Doa mereka jangan perkecilkan.  Ini tanggungjawab saya, dan rakan dalam PAS, Keadilan dan DAP. Angkat kesedaran," ujarnya.

Beliau turut menyeru kepada pemimpin dan ahli Pakatan Rakyat yang lain supaya tidak terpengaruh dengan serangan dan fitnah BN serta menumpukan perhatian kepada perjuangan seperti yang telah dimanifestokan dalam Buku Jingga dan Kongres Pakatan Rakyat sebelum ini.

"Ini tanggungjawab kita. Tak perlu sibuk dan serabut dengan serangan mereka. Kerja mereka serabutkan kita supaya mereka boleh rasuah, rompak dan serabut sebanyak mungkin. Saya lawan ini sebab saya anggap rakyat tak boleh dibodohkan. Saya orang Melayu, Islam, anak Malaysia. Tapi saya benci dengan tindakan yang menganggap rakyat bodoh.

Tiada ulasan: